معاون اقتصادی ریاست الوزراء کار اعمار سرک  پروژه مس عینک را افتتاح نمود

معاون اقتصادی ریاست الوزراء کار اعمار سرک پروژه مس عینک را افتتاح نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز سوم اسد ۱۴۰۳ خورشیدی کار اعمار سرک پروژه مس عینک را افتتاح نمود. در این مراسم ملا هدایت الله بدری سرپرست وزارت معادن و پترولیم، ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور چین، سفیر چین در افغانستان، رئیس و تیم تخنیکی کمپنی قراردادی (MCC) مس عینک، نمایندگان سکتور خصوصی، باشنده‌ګان محل و تعدادی از مسؤلین امارتی نیز حضور داشتند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود، حین سخنان خود پروژه مس عینک را یکی از پروژه های مهم و حیاتی خوانده افزود، زمان زیادی از این پروژه ضایع شده است و اکنون باید به زود ترین فرصت کار عملی آن آغاز شود.

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند به مسؤلین کمپنی قراردادی پروژه مس عینک اطمینان داد که حین پروسس برای از بین بردن مواد سمی مواد کافی در افغانستان وجود دارد، این مشکل به طور کامل حل شده و هیچ مانع برای آغاز کار عملی پروژه وجود ندارد. محترم ملا صاحب افزود که به د افغانستان بانک دستور داده است تا برای انتقال پول پروژه با کمپنی قراردادی همکاری نماید.

در پایان معاون اقتصادی ریاست الوزراء به کمپنی قراردادی از تآمین امنیت کامل اطمینان داده و در مورد آغاز کار عملی بخشی از این پروژه بزرگ را به ملت تبریک گفت.