جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح عصر امروز به ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، وضعیت امنیتی ولایات فاریاب، جوزجان، بغلان، نورستان، کابل، ارزگان و فراه را مورد ارزیابی قرار داد.
دراین جلسه که در ارگ انجام شد، پس از بحثهای همهجانبه پیرامون وضعیت امنیتی ولایات متذکره، برای بهبود وضعیت امنیتی به مسوولین مربوط، هدایات لازم صادرگردید.
همچنان، تهدیدهای احتمالی در سه ماه آینده مورد غور قرار گرفته و جلسه به مسوولین امنیتی و دفاعی کشور هدایت داد تا با تدابیر و آمادگیهای لازم، پلانهای شوم دشمن را خنثی نمایند.
در ادامه، ویس برمک سرپرست وزارت امور داخله در مورد رویدادهای روزهای ۱۷ و ۱۸ سنبله که از اثر فیرهای افراد مسلح، شماری از شهروندان کابل آسیب دیدند، گزارش داد. وی گفت که تعدادی از این افراد دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به لویڅارنوالی معرفی شدهاند.
جلسه فیصله نمود، افرادیکه در روزهای ۱۷ و ۱۸ سنبله دست به سلاح برده و ضمن اخلال نظم عامه باعث آزار و اذیت مردم شدهاند، باید مورد بازپرس جدی قرار گیرند و قانون بالایشان تطبیق گردد.