دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با مسئولین و محصلین برنامه ماستری افغانستان شناسی پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کابل

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با مسئولین و محصلین برنامه ماستری افغانستان شناسی پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کابل

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در قصر سپیدار با مسئولین و محصلین برنامه ماستری افغانستان شناسی پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کابل دیدار نمود.
در این دیدار پوهنمل حسین احمدزی رئیس پوهنځی علوم اجتماعی در مورد پوهنځی مذکور به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات ارائه کرد و افزود که در این پوهنځی برنامه ماستری افغانستان شناسی تازه آغاز شده که نخستین دوره فارغان را به جامعه تقدیم کرده است.
وی گفت که مسئولین و محصلین این برنامه تلاش می‌کنند توسط پژوهش های علمی و کنفرانس ها تصویر واقعی افغانستان را پیشکش نمایند. وی افزود که خواهان همکاری و حمایت بیشتر امارت اسلامی در زمینه می‌باشیم.
سپس داکتر فیض محمد ځلاند استاد علوم اجتماعی پوهنتون کابل گفت: جای خرسندی است که امروز استادان و محصلین پوهنتون می توانند با مقامات مسئول خویش دست‌آوردها علمی و مشکلات شان را شریک سازند. وی خواهان جذب کادرهای جوان در دیدگاه سیاسی افغانستان و بخش های مسلکی گردید.
محصلین متذکره فعالیت ها و پیشرفت های معاونیت سیاسی ریاست الوزراء را مورد تحسین قرار دادند و افزودند که امارت اسلامی در مدت اندک دست‌آوردهای زیادی داشته است.
آنان از امارت اسلامی، خواستار ایجاد کمیسیون تاریخ و فرهنگ ملی شدند تا فرهنگ و تاریخ افغانستان زنده نگهداشته شود.
محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن تشکر از مسئولین و محصلین متذکره، از آغاز برنامه افغانستان شناسی ابراز خرسندی کرد و در این بخش، تلاش های استادان و محصلین را تقدیر نمود. موصوف افزود که محصلین کادرهای افغان در بیرون از کشور را به افغانستان دعوت نمایند.
معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات در رابطه به امارت اسلامی، منطقه و جهان را با محصلین مذکور شریک ساخت و به پرسش های آنان پاسخ گفت.
محترم مولوی عبدالکبیر در این دیدار در مورد وضعیت موجود افغانستان صحبت کرد و در زمینه پیشرفت ها و دست‌آوردها به آنان معلومات داد. موصوف افزود که مردم، استادان پوهنتون، محصلین و علما در جهاد و قربانی های بیست سال گذشته سهم داشتند و امارت اسلامی آنان را شریک جهاد و نظام اسلامی میداند و افزود که حفاظت از نظام و تقویت آن، وظیفه مشترک همه می باشد.
معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که امارت اسلامی در کنار تحکیم و تقویت نظام اسلامی، در میدان سیاست و اقتصاد بخاطر درخشندگی افغانستان تلاش کرده که اکنون امارت اسلامی در کشورهای مختلف ۴۰ نمایندگی رسمی دارد و تعامل با جهان به طرف مثبت در حرکت است.
محترم مولوی عبدالکبیر در صحبت هایش گفت که امارت اسلامی خواستار مناسبات نیک با کشورهای همسایه و جهان است، اما هیچگاه حاضر به معامله بالای اصول اسلام نیست و نه هم برای خوشی دیگران شعایر اسلامی را زیر پا می گذارد.
معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که امارت اسلامی در امور داخلی هیچ کسی دخالت نمی کند و نه به کسی اجازه مداخله در امور داخلی کشور ما را می‌دهد.#