دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان و هیأت همراه اش

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان و هیأت همراه اش

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شام روز گذشته در حالی با رابرت دیکسن شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان دیدار کرد که حافظ انس حقانی عضو کمیسیون سیاسی امارت اسلامی نیز حضور داشت.
در این دیدار آقای دیکسن دیدار نمایندگان امارت اسلامی و بریتانیا را برای هردو جانب مفید دانست و برای حل برخی مشکلات، آنرا گام مهم خواند.
رابرت دیکسن گفت که لندن حامی ادامه گفتگوها با امارت اسلامی و جلسات بیشتر است‌ و افزود که حکومت بریتانیا در این کشور به مخالفین امارت اسلامی اجازه فعالیت نمی دهد.
موصوف خاطرنشان کرد که بریتانیا خواستار افغانستان با ثبات است و به همکاری های خود در بخش های کمک های بشری و تغییر اقلیم ادامه میدهد.
موصوف گفت که اشتراک امارت اسلامی در سومین نشست دوحه ارزشمند بود و از آمادگی کامل هیأت افغانستان در خصوص موضوعات تعیین شده قدردانی کرد.
شارژدافیر بریتانیا یادآوری کرد که آنان وضعیت را زیر نظر دارند و از مدیریت خوب کمک های اضطراری به متضررین حوادث طبیعی اخیر در افغانستان و از مدیریت خوب پروسهٔ برگشت مهاجرین از کشورهای همسایه، قدردانی کرد.
آقای دیکسن پیشنهاد کرد که در رابطه به برخی از مسایل مورد نیاز جلسات دوجانبه دایر گردد و یادآوری نمود که لندن تلاش می کند تا راه را برای ایجاد مناسبات میان امارت اسلامی و جهان غرب هموار سازد.
محترم حافظ انس حقانی از کمک های بریتانیا به افغانستان تشکر کرده، گفت که رفت و آمد شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان در کابل مفید است و یادآوری کرد که با تامین امنیت کامل در افغانستان، زمینه بهتر برای فعالیت دیپلوماتان خارجی فراهم شده است.
محترم حقانی افزود که کابل و لندن با داشتن فرصت های فراوان، می توانند از آنها استفاده کرده و در حل مشکلات مهم‌‌ واقع شوند.
حافظ انس حقانی، فعالیت سفارت افغانستان در لندن را برای ارائه خدمات قونسلی به افغان ها یک نیاز خواند و در این بخش خواستار همکاری های مشترک گردید.
محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به شارژدافیر سفارت بریتانیا و هیأت همراه اش، از تلاش های شارژدافیر بریتانیا برای افغانستان در زمینه حفظ مناسبات کابل و لندن قدردانی کرد.
محترم معاون سیاسی خاطرنشان کرد که به حقوق بشر در کشور توجه کامل صورت گرفته و در این بخش امارت اسلامی تلاش بیشتر می نماید.
محترم مولوی عبدالکبیر گفت که امارت اسلامی تعهدات خود را عملی کرده و اکنون کشت و تجارت مواد مخدر در افغانستان به صفر رسیده است و همچنان تداوی معتادین نیز به طور مؤثر جریان دارد.
در اخیر این دیدار محترم مولوی عبدالکبیر بر ادامه روابط مثبت میان کابل و لندن تاکید کرد.#