دیدار رئیس عمومی دفتر مقام ریاست الوزراء با شماری از جوانان ولایات کندز، تخار و بدخشان

دیدار رئیس عمومی دفتر مقام ریاست الوزراء با شماری از جوانان ولایات کندز، تخار و بدخشان

محترم داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر مقام ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز با شماری از جوانان ولایات کندز، تخار و بدخشان در ارگ دیدار نمود.
در این دیدار ابتدا مولوی گلزار احمد حقانی رئیس امور سیاسی و مردمی ریاست عمومی دفتر ریاست الوزراء، ضمن خوش آمدید به جوانان متذکره، گفت: ما امروز با قشر مهم جامعه نشست داریم که در عرصه های مختلف به آنان ضرورت است. همانگونه که اهمیت جوانان در یک جامعه زیاد است، مسئولیت های آنان در راستای خدمت به جامعه نیز سنگین می باشد.
سپس داکتر روح الله امانی و مولوی منهاج الله فایق به نمایندگی از جوانان زون شمال شرق کشور صحبت کرده، گفتند که جوانان قشر اصلی و اساسی در ساختار یک نظام پیشرفته و خدمتگذار میباشند، بناً امارت اسلامی حل مشکلات و چالش های جوانان را در اولویت های کاری خویش قرار داده و از آنان حمایت فراگیر نماید.
آنان خواستار ایجاد شرایط مناسب برای تعلیم و تحصیل، حل مشکل بیکاری و جلوگیری از مهاجرت های جوانان شدند و همچنان مشکلات مردم زون شمال شرق را در عرصه های فقرزدایی، احداث سرک ها، برق، زراعت، مالداری و باغداری ابراز نمودند.
محترم داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر مقام ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به جوانان متذکره، گفت که ریاست عمومی دفتر به عنوان پل ارتباط میان حکومت و ملت، همواره جلسات را با اقشار مختلف مردم بخاطر رفع مشکلات آنان دایر نموده است.
وی با اشاره بر اینکه در بیست سال اشغال هیچگونه توجه به جوانان صورت نگرفت و برای تقویت بنیادی افغانستان و کاریابی دوامدار به جوانان فابریکات و سایر پروژه های اساسی روی دست گرفته نشد، گفت که هر ملت به قشر جوان ضرورت دارد و امارت اسلامی برای آبادی کشور پروژه های عمرانی را در نقاط مختلف کشور روی دست دارد.
رئیس عمومی دفتر مقام ریاست الوزراء افزود که مسئولین امارت اسلامی در نشست های شان با تاجران و مسئولین نهادهای خیریه داخلی و خارجی همواره بر سرمایه گذاری و ایجاد فابریکات در افغانستان تاکید کرده اند تا برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان زمینه اشتغال زایی فراهم گردد. همچنان چندی قبل کنفرانس ملی کار را با اشتراک ادارات امارتی بخاطر ایجاد فرصت های کاری به اقشار مختلف مردم، برگزار شد.
محترم داکتر ملا عبدالواسع در اخیر سخنانش خطاب به جوانان گفت که مطالبات شما بخاطر آسایش بهتر مردم افغانستان است و برای حل مشکلات و خواست های تان، ادارات مربوطه از تمام امکانات دست داشته استفاده خواهند کرد.