دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و هیأت همراه اش

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و هیأت همراه اش

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان، امروز با خانم روزا اتانبایوا نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و هیأت همراه اش در قصر سپیدار دیدار کرد.

ابتدا خانم روزا اتانبایوا از دیدار رهبران و بزرگان امارت اسلامی با مردم ابراز خرسندی کرد و افزود که موصوف در جریان سفر اخیرش به بیرون از افغانستان با کشورها و نهادهای کمک کننده بخاطر جلب کمک ها به افغانستان صحبت کرده و یوناما یک بخش از کمک های مورد نیاز برای زمستان پیشرو را دریافت کرده است.

خانم اتانبایوا مسدود نمودن سرحدات افغانستان با کشورهای همسایه و منطقه را به ضرر دهاقین افغان در خصوص صادرات محصولات زراعتی دانسته، افزود که امارت اسلامی با کشورهای مربوطه صحبت نماید و یوناما نیز برای حل این مشکلات تلاش می کند.

موصوف برگزاری نمایشگاه های اخیر در کابل را در راستای معرفی محصولات افغانستان ارزشمند خواند و همچنان یادآوری نمود که در آینده نزدیک یوناما برای رشد کاروبارهای کوچک، سلسله پرداخت قرضه ها را آغاز خواهد کرد.

نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، گفت که در بخش از بین بردن مواد مخدر، فراهم نمودن کشت بدیل و تداوی معتادین، ارادۀ همکاری با امارت اسلامی را دارند. همچنان وی آغاز کار کمیسیون مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات را از سوی امارت اسلامی، یک اقدام نیک دانست.

سپس محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، معاون جدیدا تعیین شده موصوف و هیأت همراه اش، گفت که امارت اسلامی ماموریت یوناما در افغانستان را مهم می داند.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که طرزالعمل کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات زیر کار است و به زودی تکمیل می گردد.

محترم مولوی عبدالکبیر، گفت که امارت اسلامی به اساس اصول اسلامی، امور کاری اش را به پیش می برد و در کدام مواردی که نگرانی وجود داشته باشد، امارت اسلامی در رابطه به آن صحبت کرده می تواند. همچنان یوناما در رابطه به شماری از مسائل، برخورد مسئولانه نماید.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء، گفت که در روزهای آینده، کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات به شمول یوناما با سفارت های خارجی در کابل نشست مشترک را برگزار خواهد کرد و در رابطه به شماری از موضوعات مهم صحبت خواهد شد.#