دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با رئیس و هیأت همراه کمپنی قراردادی مس عینک

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با رئیس و هیأت همراه کمپنی قراردادی مس عینک

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با آقای سونگ ون بینگ رئیس کمپنی قراردادی مس عینک اول و هیأت همراه اش دیدار نمود.

آقای بینگ گفت که به منظور آغاز عاجل کار عملی مس عینک تلاش ها را سرعت بخشیده اند و با آمدن امارت اسلامی بسیاری از مشکلات در زمینه استخراج معادن حل شده، اما هنوز هم به همکاری حکومت افغانستان نیاز دارند.

به گفته موصوف در بخش اول مس عینک بیشتر از پنج میلیارد دالر را سرمایه‌گذاری خواهند کرد. همچنان پس از احداث سرک منتهی به این منطقه، کارهای نخستین استخراج معدن آغاز و در سال آینده میلادی ماشنیری مورد ضرورت را به افغانستان وارد خواهند کرد.

آقای سونگ ون بینگ خاطرنشان کرد که در این پروژه به سه هزار افغان زمینه کار فراهم می گردد و پلان دارند که یک گروپ از افغانها را پس از تعیین به هدف آموزش های مسلکی به چین اعزام کنند. وی ساحات تاریخی و تغییرات در پلان استخراج معدن متذکره را به عنوان عوامل تأخیر پروژه متذکره یاد کرد.

سپس محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به رئیس کمپنی قراردادی مس عینک اول و هیأت همراه اش، روابط افغانستان و چین را در عرصه های مختلف مفید خواند و افزود که امارت اسلامی بخاطر آغاز کار عملی مس عینک، با کمپنی قراردادی آماده همکاری می‌باشد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که تلاش ها بخاطر آغاز کار مس عینک بیشتر گردد و از ضایع شدن وقت جلوگیری صورت گیرد.

در اخیر این دیدار محترم مولوی عبدالکبیر به کمپنی قراردادی مس عینک اول اطمینان داد که ادارات مربوطه بخاطر حل مشکلات آنان دست به کار خواهند شد.#