معاون اقتصادی ریاست الوزراء سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) را افتتاح کرد

معاون اقتصادی ریاست الوزراء سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) را افتتاح کرد

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه(رح) را افتتاح نمود.
در مراسم که به همین مناسبت تدویر یافته بود، شماری از اعضای کابینه، دیپلوماتان و تاجران کشورهای ایران، ترکیه، قطر و پاکستان و نماینده‌گان سکتور خصوصی افغانستان شرکت نموده بودند، محترم ملا عبدالغنی برادر آخند طی سخنرانی، گفت که در تجارت منطقوی و جهانی هر کشور بر اساس تولیدات و محصولات خویش جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد و کشورهای جهان تلاش می ورزند تا برای تولیدات شان به صورت وسیع بازاریابی نمایند.
به گفته‌ی محترم ملا برادر آخند، برای توسعه روابط تجارتی میان کشورها و بازاریابی برای تولیدات خود بهترین راه برگزاری نمایشگاه‌ها می باشد که خوشبختانه برای بار سوم نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل گشایش می‌یابد.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء افزود که در این نمایشگاه علاوه بر تولیدات و محصولات افغانی، تولیدات و محصولات باکیفیت شماری از شرکت های خارجی نیز به نمایش گذاشته شده که این باعث توسعه روابط تجارتی گردیده و در بخش بازاریابی مشترک فرصت های مهم را ایجاد خواهد کرد.
محترم ملا عبدالغنی برادر آخند به نماینده‌گان تمامی شرکت های خارجی و سرمایه‌گذاران اطمینان داد که امارت اسلامی بر اساس ضرورت متقابل به تقویه و توسعه تعاملات تجارتی متعهد بوده و در این بخش هیچگونه مانع و تاخیر ایجاد نخواهد شد.
محترم معاون اقتصادی ریاست الوزراء از طریق این نمایشگاه از همه سرمایه‌گذاران خواست که افغانستان کشور امن و به هرگونه سرمایه‌گذاری مساعد است. امارت اسلامی به تمام معنا برای سرمایه‌گذاری و بخصوص برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی عزم قوی دارد و سرمایه‌گذاران می توانند در ایجاد مراکز بسته بندی معیاری و سردخانه ها سرمایه گذاری نمایند تا از طریق آن به سطح جهانی به محصولات افغانی بازار پیدا شود.
در اخیر محترم ملا عبدالغنی برادر آخند سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه را در رشد اقتصادی کشور، تقویه تعاملات و روابط تجارتی مهم خواند و ابراز امیدواری نمود که از این طریق تعامل تجارتی افغانستان و کشورهای جهان افزایش و تقویت خواهد یافت.
قابل یاد آوریست که پیش از این هم نمایشگاه‌های اول و دوم امام ابوحنیفه در کابل برگزار گردیده بود. در نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه در ۷۰۰ غرفه تولیدات صنعتی و محصولات زراعتی به نمایش گذاشته شده و ۲۰۰ غرفه آن به شرکت های خارجی اختصاص یافته است.#