دیدار تودیعی معاون سیاسی ریاست الوزراء با سفیر ازبکستان

دیدار تودیعی معاون سیاسی ریاست الوزراء با سفیر ازبکستان

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با آقای خواجه یادگار شادمانوف سفیر ازبکستان در کابل، دیدار تودیعی نمود.

در این دیدار که در قصر سپیدار انجام شد، ابتدا سفیر ازبکستان از همکاری امارت اسلامی در مدت ماموریت دیپلوماتیک خویش در افغانستان ابراز امتنان کرد و گفت که افغانستان کشور دوست ازبکستان است و روابط میان دو جانب، دوستانه و عمیق میباشد.

آقای شادمانوف با اشاره بر اینکه در جریان ماموریت اش در افغانستان، در راستای تقویت روابط میان کابل و تاشکند توجه خاص نموده، گفت که مقامات ازبکستان خواهان روابط بیشتر سیاسی و اقتصادی با افغانستان می باشند.

موصوف خاطرنشان کرد که در جریان سفر صدراعظم ازبکستان به افغانستان، کارعملی همکاری های انجام شدۀ اقتصادی دو جانبه، آغاز گردید. همچنان در آیندۀ نزدیک یک هیأت دیگر ازبکستان بخاطر همکاری در بخش برق و به هدف تحکیمات سواحل دریای آمو به کابل سفر خواهد داشت.

آقای خواجه شادمانوف با یادآوری از آغاز کار سفیر افغانستان در تاشکند در آینده نزدیک، گفت که تیم های تخنیکی ازبکستان، پلان دارند تا کارخانه های تولیدی سابقه در افغانستان را بازسازی نمایند.

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء، ماموریت دیپلوماتیک خواجه شادمانوف در کابل و تلاش های موصوف را در راستای تقویت روابط میان افغانستان و ازبکستان مورد تقدیر قرار داد و از روابط امارت اسلامی با تاشکند که در حالت مناسب قرار دارد، یاد کرد.

محترم مولوی عبدالکبیر افزود که حکومت افغانستان بر تعهدات خود عمل کرده و هیچگاهی اجازه نمی دهد تا از خاک افغانستان به کشورهای همسایه و جهان ضرر رسانیده شود.

به گفتۀ معاون سیاسی ریاست الوزراء، امارت اسلامی به اساس سیاست مستقل خویش، به تعامل مثبت اولویت می دهد و می خواهد بخشی از پروژه های اقتصادی در منطقه باشد وهمچنان در نظر دارد تا موضوعات قابل بحث را از طریق گفتگو حل نماید.

محترم مولوی عبدالکبیر از اظهارات رئیس استخبارات ازبکستان در مورد افغانستان، استقبال کرد و افزود که در سه سال گذشته در عرصه های مختلف در افغانستان پیشرفت های قابل ملاحظه صورت گرفته و کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر به صفر نزدیک شده است.