دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با شماری از تاجران

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با شماری از تاجران

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان، روز گذشته با شماری از تاجران میوه خشک دیدار کرد.
در این دیدار تاجران صادرکننده میوه خشک از امارت اسلامی ابراز امتنان کردند که در راستای تجارت سهولت های لازم را فراهم نموده اند و اخاذی و فشارها بالای تاجران از بین رفته است.
آنان گفتند که در سه سال گذشته در صادرات میوه خشک به کشورهای خارجی به ویژه هند و امارات متحدۀ عربی افزایش قابل ملاحظه آمده و هر ماه صدها تن میوه خشک به خارج صادر می شود.
تاجران متذکره همچنان خواهان رفع محدودیت ها بالای سکتور بانکی و ایجاد سهولت در صدور ویزه های هند شدند و گفتند که مالیات اضافی بالای تزانزیت میوه خشک به پاکستان، آنان را به مشکلات مواجه کرده است. همچنان آنها از اختصاص زمین برای تاجران میوه خشک در کابل یادآوری کردند.
محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به تاجران مذکور، گفت که بخاطر حل مشکلات آنان به ادارات مربوطه هدایت خواهد داد و امارت اسلامی با مقامات هند در پیوند به حل مشکلات صدور ویزه صحبت خواهد کرد.
وی گفت که برای تاجران میوه خشک در مطابقت به پالیسی امارت اسلامی زمین اختصاص می یابد و سهولت ها برای شان فراهم خواهد شد.
محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که کشورهای همسایه باید از ایجاد مشکلات در برابر تاجران افغان دست بردارند و برای رشد تجارت دوجانبه سهولت های لازم را فراهم کنند.#6411:00