کار احداث بند عمری در زابل تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شد

کار احداث بند عمری در زابل تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شد

کار احداث تور بند در ولایت زابل که اخیراً به نام بند عمری نامگذاری شده است، طی مراسمی توسط محترم الحاج ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان به بهره‌برداری سپرده شد.
در این مراسم محترم مولوی عبدالطيف منصور سرپرست وزارت آب و برق، محترم محمد يونس اخندزاده سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات، محترم مولوی حزب الله افغان والی زابل، محترم مولوی محب الله حماس معاون آن ولایت و شمار دیگری از مسئولین عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان و مردم عام حضور داشتند.
الحاج ملا عبدالغنی برادر آخند، تکمیل شدن کار بند عمری را به مردم زابل تبریک گفت و تعهد سپرد که در این ولایت کار سایر پروژه های انکشافی نیز آغاز خواهد شد.
محترم ملا برادر آخند افزود که تمام مسئولین امارت اسلامی تلاش های شان را بخاطر خدمت به هموطنان تسریع بخشیده اند و امور پروژه های عمرانی در بخش های مختلف کشور به سرعت جریان دارد.
محترم مولوی عبدالطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در این مراسم، گفت: من بعد از فتح زمانی که به زابل آمدم و وضعیت مردم را از نزدیک مشاهده کردم، فهمیدم که در گذشته به آنان هیچ خدمتی نشده است و الحمدلله امروز مردم زابل شاهد تکمیل پروژه بزرگ بند آب هستند و امور بند خرنې هم آغاز شده است.
قابل یادآوری است که بند عمری ۲۵ متر ارتفاع و ۷۰ متر عرض دارد، ظرفیت آبیاری ۶۰۰ هکتار زمین زراعتی را دارد و گنجایش ذخیره ۱.۲ میلیون متر مکعب آب و ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلوات برق را دارد که به هزینه ۱۲۷ میلیون افغانی از بودجه امارت اسلامی افغانستان، تمویل شده است.#