معاون سیاسی ریاست الوزراء در سیمینار یک روزه فرصت ها و چالش های مهاجرین، اشتراک و سخنرانی کرد

معاون سیاسی ریاست الوزراء در سیمینار یک روزه فرصت ها و چالش های مهاجرین، اشتراک و سخنرانی کرد

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در سیمیناری تحت عنوان فرصت ها و چالش های مهاجرین که از سوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان تدویر یافته بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این سیمینار در کنار سر پرست و مسئولین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، شماری از مسئولین امارت اسلامی، نمایندگان ادارات مربوطه، کارشناسان امور مهاجرین و محققین نیز اشتراک داشتند.

محترم مولوی عبدالکبیر در سخنرانی خویش از تلاش های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان بخاطر تدویر سیمینار متذکره تقدیر کرد و افزود که اشغال و جنگ خارجی ها در افغانستان باعث مهاجرت تعداد زیادی از افغان ها به کشورهای همسایه و دیگر کشورها شده است.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء از مهمان نوازی بعضی از همسایگان در دوره های جهادی تشکر کرده، گفت که کشورهای میزبان اجازه دهند تا افغان های مهاجر به خواست خود شان به افغانستان برگردند و از اخراج اجباری آنان اجتناب ورزند.

موصوف گفت که امارت اسلامی با آغاز پروژه های بزرگ تلاش می کند تا افغان ها بخاطر فقر به مهاجرت رو نیاورند و افغان های مقیم خارج به کشور خویش برگردند. وی افزود که ادارات مربوطه بین المللی در بخش مهاجرین مسئولیت های خود را انجام داده و تسهیلات را به میان بیاورند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء تلاش های کمیسیون عالی مهاجرین امارت اسلامی را مورد تقدیر قرار داد و تشکر کرد که به افغان های عودت کننده خدمات ضروری را ارائه کرده است.#