اشتراک و سخنرانی معاون اداری ریاست الوزراء در محفل تجلیل از هفتۀ مخصوص سره میاشت

اشتراک و سخنرانی معاون اداری ریاست الوزراء در محفل تجلیل از هفتۀ مخصوص سره میاشت

محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در محفل تجلیل از هفتۀ مخصوص سره میاشت اشتراک و سخنرانی نمود.

معاون اداری ریاست الوزراء در سخنرانی خویش،گفت که افغانستان طی جنگ‌های تحمیلی چهار دهۀ اخیر از هر نگاه متضرر شده، زیربناها تخریب و ملت ما در عرصه‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیه، صحت و اقتصاد زیان‌های هنگفتی را متقبل گردیده است.

وی افزود: از جانب دیگر به علت تغییرات اقلیمی و سرازیر شدن سیلاب‌ها زراعت کشور تخریب شد و به سبب اخراج اجباری مهاجرین از کشورهای همسایه و سایر کشورها به شهروندان عزیز ما آسیب سختی وارد گردید که به همکاری و کمک شدیداً نیازمندی وجود دارد. 

محترم مولوی عبدالسلام حنفی تصریح کرد که در اکثر ولسوالی‌ها و مناطق دوردست به کلینیک‌های صحی اشد ضرورت می‌باشد و تعداد زیادی از مریضان به همین علت تلف گردیده و یا با مشکلات بی‌شماری دچار می‌شوند.

معاون اداری ریاست الوزراء خاطر نشان کرد که هفتۀ ویژۀ سره میاشت فرصتی است که از مساکین و نیازمندان دلجویی صورت گیرد و لازم می باشد که هموطنان ما در داخل و خارج به اندازۀ توان در راستای کمک و همکاری به نیازمندان توجه داشته باشند و کارکنان سره میاشت در توزیع و رساندن آنها به مستحقین تلاش خواهند کرد. 

معاون اداری ریاست الوزراء گفت: از سویی هم زمستان در پیشرو است و مهاجرینی که از کشورهای همسایه و دیگر کشورها به صورت اجباری اخراج می‌شوند در بخش‌های مختلف به کمک و همکاری نیازمند می‌باشند و این وظیفۀ اسلامی و انسانی ما است که به اندازۀ توان و استطاعت خود با هموطنان یتیم، فقیر و بی‌مسکن خود همکاری کنیم.

محترم مولوی عبدالسلام حنفی با ابراز امتنان از کسانی که در همکاری به نیازمندان سهم می‌گیرند، گفت که کشورهای اسلامی هم مسئولیت دارند تا در این عرصه توجه داشته باشند و نیز بیان داشت اگر خواسته باشیم ثبات و امنیت دایمی در افغانستان نهادینه شود و مردم این کشور و دیگر ممالک از شر مواد مخدر رهایی یابند، لذا لازم است در خصوص تداوی معتادین، توسعۀ زراعت، کشت بدیل مواد مخدر و جلوگیری از مهاجرت‌های اقتصادی با ملت افغانستان همکاری صورت گرفته و مانع عملی شدن پروژه‌های بزرگ در افغانستان نگردیده و سرمایۀ ملی این کشور به اختیار ملت افغانستان قرار گیرد.#