دیدار تودیعی معاون اداری ریاست الوزراء با سفیر ازبکستان

دیدار تودیعی معاون اداری ریاست الوزراء با سفیر ازبکستان

محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با محترم یادگار خواجه شادمانوف سفیر ازبکستان در کابل، دیدار تودیعی نمود.

در این دیدار ابتدا محترم یادگار خواجه شادمانوف که پس از دوازده سال ماموریت اش به عنوان سفیر در افغانستان به پایان رسیده، از روابط نیک امارت اسلامی افغانستان با کشورش ابراز خرسندی نموده، گفت که طی مدت ماموریت خویش در این کشور تلاش نموده تا روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف بیشتر تقویت و گسترش یابد. 

وی با اشاره به اینکه دولت ازبکستان خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با افغانستان است، افزود که تاجران و سرمایه‌گذاران کشورش در بخش‌های مختلف بخصوص استخراج معادن و انرژی در افغانستان آماده سرمایه‌گذاری می‌باشند.

متقابلاً محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن ابراز خرسندی از دیدار با محترم یادگار خواجه شادمانوف سفیر اربکستان در کابل، از کارکردهای وی در راستای ارتقای روابط دو کشور در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و برای موصوف در ماموریت‌های بعدی آرزوی موفقیت نمود. 

معاون اداری ریاست الوزراء با یادآوری روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی و اقتصادی میان افغانستان و ازبکستان، بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کرد. 

محترم مولوی عبدالسلام حنفی، گفت که امارت اسلامی از سرمایه‌گذاری ها در بخش‌های مختلف در افغانستان استقبال نموده و تسهیلات لازم را برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌نماید.#