دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با سرپرست ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با سرپرست ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان، روز گذشته با محترم مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و هیأت همراه اش در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا محترم مولوی غلام حیدر شهامت در رابطه به پیشرفت های اخیر اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات ارائه کرد و افزود که این اداره به حیث یک ادارۀ مبتکر و کارآفرین، اراده دارد که نظام تعلیمی دارای اعتبار مسلکی، باثبات و در مطابقت با شرایط کنونی را در روشنایی ارزش های نظام اسلامی، گسترش داده و مدیریت نماید.

موصوف افزود که اداره متذکره ۳۷۷ مرکز در کشور دارد که در ۱۱۱ بخش های مختلف حرفوی و اساسی مطابق نیاز جامعه و بازار، نیروی مسلکی و ماهر را تربیت می کند و اکنون در آن هشتاد هزار تن مصروف تعلیم می باشند. همچنان این اداره در یک سال، ظرفیت تربیت صدهزار تن افراد مسلکی و تخنیکی را دارد.

به گفتۀ محترم شهامت، اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی تلاش می کند در مدت کوتاه، فارغان مسلکی این اداره را وارد بازار کار نماید که از یک سو برای افراد مسلکی زمینه کار فراهم گردد و از سوی دیگر از مهاجرت جوانان افغان جلوگیری خواهد شد.

موصوف برخی از مشکلات و پیشنهادات اداره مذکور را با معاون سیاسی ریاست الوزراء شریک ساخت و خواستار برگزاری کنفرانس ملی تخنیکی و مسلکی گردید.

سپس محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن تشکر از معلومات آنان، گفت که امارت اسلامی از تمام ادارات دولتی و خصوصی حمایت می کند و خدمت به تمام ملت را مسئولیت خویش میداند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء بر کاریابی و جلوگیری از مهاجرت جوانان افغان تاکید کرد و به منظور تسریع و بهبود فعالیت های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، به محترم مولوی غلام حیدر شهامت هدایات لازم داد.#