دیدار رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء با مسئولین شرکت های خصوصی ترکی و شماری از استادان پوهنتون استانبول(جراح پاشا)

دیدار رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء با مسئولین شرکت های خصوصی ترکی و شماری از استادان پوهنتون استانبول(جراح پاشا)

محترم داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با مسئولین شرکت های خصوصی ترکی در بخش معادن و شماری از استادان پوهنتون استانبول(جراح پاشا) در ارگ دیدار کرد.
 در این دیدار ابتدا، پروفیسور دوکتور حسین اوزتورک، عبیدالله علم، بیژن بهزاد و‌ محمد عبیدالله به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، از همکاری امارت اسلامی با سکتور خصوصی ابراز قداردنی کردند.
آنان افغانستان و ترکیه را دو کشور با روابط دیرینه خوانده، گفتند که شرکت های خصوصی ترکیه که در بخش معادن فعالیت دارند، علاقمند هستند در همکاری با ادارات مربوطه امارت اسلامی در بخش های تحقیق، تفحص و استخراج معادن افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
استادان پوهنتون استانبول(جراح پاشا) گفتند که میخواهند در چارچوب یک تفاهمنامه با وزارت تحصیلات عالی افغانستان، به منظور آموزش محصلین افغان در زمینه های معادن، زراعت و استفاده از سامان آلات طبی، بورسیه های کوتاه مدت و دراز مدت را فراهم نماید.
استادان پوهنتون استانبول گفتند که ما آماده هستیم به انجنیران افغان در بخش های تحقیق، استخراج و پروسس مواد معدنی مانند سرب، جست و طلا زمینه آموزش های کوتاه مدت را در ترکیه فراهم سازیم تا آنان بتوانند به عنوان متخصصین به پیشرفت و توسعه کشور شان کمک نمایند.
محترم داکتر عبدالواسع رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به آنان، از کمک های کشور ترکیه در بخش های مختلف به مردم افغانستان ابراز قدردانی کرده، گفت که کشور ترکیه دوست دیرینه افغانستان می‌باشد و همیشه در کنار مردم ما بوده است.
رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء با اشاره به ویرانی های بیست سال گذشته در افغانستان، گفت که این ویرانی و آسیب ها نیاز به بازسازی و عمران دارند که خوشبختانه با پیروزی امارت اسلامی، امنیت سرتاسری در کشور آمده و زمینه سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی در عرصه های مختلف فراهم شده است.
محترم داکتر ملا عبدالواسع گفت که امارت اسلامی در راستای خدمت به مردم افغانستان در تلاش است و پیشرفت ها در هر زمینه به ویژه استخراج معادن در افغانستان جریان دارد که از بودجۀ داخلی تمویل می گردد.
رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء در اخیر سخنانش گفت که امارت اسلامی آماده همکاری با سرمایه گذاران در عرصه های مختلف می‌باشد و از سرمایه گذاران خارجی خواست که با علاقمندی در افغانستان سرمایه گذاری کنند و ادارات مربوطه همکاری و سهولت های لازم را با آنان فراهم مینمایند.#