‏دیدار معاون اداری ریاست الوزراء با هیأت عالی رتبۀ علمای کشور ازبکستان

‏دیدار معاون اداری ریاست الوزراء با هیأت عالی رتبۀ علمای کشور ازبکستان

محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز در حالیکه محترم شیخ القرآن والحدیث مولوی نور محمد ثاقب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز حضور داشت، با هیأت عالی رتبۀ علمای کشور ازبکستان دیدار نمود.

در این دیدار ابتدا محترم شیخ نورالدین خالق نظر مفتی اعظم کشور ازبکستان و رئیس این هیأت عالی رتبه، هدف سفر شان را تحکیم و توسعۀ روابط میان دو کشور عنوان کرده، گفت‌ که ازبکستان و افغانستان دارای مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی می‌باشند و با توجه به این مشترکات می‌توانیم روابط خویش را در عرصه‌های مختلف توسعه و گسترش دهیم. 

رئیس هیأت و مفتی اعظم ازبکستان همچنان افزود‌ که اینگونه سفرها، فرصت‌های ارزشمند و قابل توجهی را برای تقویت روابط فرهنگی، باورها و ارزش‌های مشترک ایجاد می‌کند و من و هیأت همراه ام تلاش می‌کنیم تا از این فرصت پیش آمده بهترین استفاده را برای تقویت روابط هر دو کشور نماییم.

در مقابل، محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن خوش‌آمدید به هیأت عالی رتبۀ علمای کشور ازبکستان، سفر هیأت مذکور را به افغانستان نشانۀ دوستی، روابط نزدیک، همسایگی و منافع مشترک میان افغانستان و ازبکستان خواند. 

معاون اداری ریاست الوزراء افزود که این سفر امکان آن را فراهم می‌کند تا بر اساس مشترکات ما زمینۀ همکاری‌های جدیدی میان دو کشور ایجاد گردد و گام‌های مؤثری در عرصه‌های تقویت روابط برداشته شود. 

محترم مولوی عبدالسلام حنفی همچنان به فرصت‌های به وجود آمده در افغانستان اشاره نموده، گفت که سفر هیأت‌ها باعث تحکیم و تقویت روابط دو جانبه ‌می‌گردد.#