اشتراک و سخنرانی معاون سیاسی ریاست الوزراء در مراسم افتتاح ۳۱ مین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری

اشتراک و سخنرانی معاون سیاسی ریاست الوزراء در مراسم افتتاح ۳۱ مین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در مراسم افتتاح ۳۱ مین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری در کابل، اشتراک و سخنرانی نمود.
در این مراسم بر علاوه محترم ملا عبدالغنی برادر اخند و مولوی عبدالسلام حنفی معاونین اقتصادی و اداری ریاست الوزراء، شمار دیگری از مسئولین امارت اسلامی، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران، صنعتکاران، دیپلوماتان خارجی و هموطنان نیز اشتراک داشتند.
محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طی سخنرانی خویش، از رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و برگزار کنندگان نمایشگاه متذکره ابراز امتنان کرد و نمایشگاه مذکور را بخاطر معرفی محصولات و تولیدات زراعتی، طریقه مناسب دانست.
معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که افغانستان برای جهان و منطقه محصولات زراعتی مورد پسند دارد، اما متاسفانه اکثر اوقات این محصولات به بازارهای بین‌المللی نمی رسند. امید است امسال میوه های تازه و خشک افغانستان نسبت به سال گذشته به کیفیت و کمیت بلند به خارج صادر گردد.
وی افزود که میوه جات و سایر تولیدات افغانستان به ویژه قالین پس از این به نام افغانستان به کشورهای خارجی صادر می‌شوند و افغانستان در میدان اقتصادی بین المللی جایگاه و نام خود را بدست می آورد.
محترم مولوی عبدالکبیر خاطرنشان کرد که امارت اسلامی از هر راه ممکن از تاجران، سرمایه‌گذاران و صنعتکاران خود حمایت می کند و رساندن محصولات افغانستان به بازارهای بین المللی وظیفهٔ همه می باشد.
وی افزود که سکتور زراعت و مالداری افغانستان ظرفیت های خوب دارند و بالای شرکت ها و کمپنی های داخلی و خارجی صدا کرد که در سکتور زراعت و مالداری افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
مولوی عبدالکبیر گفت که امارت اسلامی قصد دارد با میکانیزه ساختن زراعت و عصری سازی سیستم آبرسانی، برای تقویت زراعت و مالداری کار نماید، در این بخش سهم نهادهای بین‌المللی و سرمایه گذاران خصوصی مهم می باشد.
موصوف به مسئولین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت که بر لبنیات، تخم های اصلاح شده و مکانیزه سازی زراعت در کشور توجه اساسی نمایند و ادارات مسئول به پروژه های تمرکز بیشتر داشته باشند که در تقویت اقتصاد کشور، کاریابی برای جوانان و عاید بیشتر به دهاقین، مهم ثابت می گردد.
موصوف افزود که امارت اسلامی می خواهد افغانستان در عرصه غلجات به خودکفایی برسد. به همین خاطر کار کانال قوش تیپه، کانال شاهی لغمان و‌ احداث بندها و کانال ها را به منظور مهار آب ها در ولایات مختلف آغاز کرده است.
محترم مولوی عبدالکبیر بالای کشورهای همسایه و منطقه صدا کرد که موانع بر سر راه تاجران افغان ایجاد نکنند، راه را بند نسازند و اجازه دهند تا محصولات و تولیدات زراعتی افغانستان به بازارهای بین المللی برسد.
موصوف در اخیر سخنانش، گفت که امارت اسلامی، افغانستان خودکفا را به منفعت منطقه و جهان میداند به همینن خاطر از تمام کشورها می خواهند تا در ساخت زیربناها و تقویت اقتصادی افغانستان سرمایه گذاری نمایند.#