دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با سفیر جاپان در کابل

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با سفیر جاپان در کابل

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با تاکایوشی کورومایا سفیر جاپان در کابل، دیدار نمود.

در این دیدار آقای کورومایا بخاطر حادثه اخیر در کابل مراتب تسلیت خود را ابراز کرد و این رویداد را محکوم نمود.

آقای تاکایوشی کورومایا از مبارزه جدی و مؤثر امارت اسلامی علیه مواد مخدر تقدیر نمود و از تداوم کمک های کشورش به افغانستان اطمینان داد.

وی گفت که جاپان از قبل ده میلیون دالر را بخاطر مبارزه با مواد مخدر اعلان کرده است. 

 تاکایوشی کورومایا افزود که حکومت جاپان بخاطر حفاظت از میراث ها و آبدات تاریخی افغانستان و بلند بردن ظرفیت ادارات مربوطه آن، پلان دارد که در گام نخست سه صد هزار دالر برای موزیم ملی در کابل، اختصاص دهد.

آقای کورومایا ضمن تاکید بر تقویت مناسبات میان دو کشور، گفت که جاپان در نظر دارد تا ۱۶۵ باب مکتب ابتداییه را در ۹ ولایت افغانستان اعمار نماید.

سفیر جاپان در کابل خاطرنشان کرد که جاپان به ارزش های جامعه افغانی احترام دارد، توکیو پیشرفت امارت اسلامی را زیر نظر دارد و همچنان در راستای ایجاد روابط میان کشورهای G7 و امارت اسلامی تلاش می کند.

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به سفیر جاپان، از کمک و همکاری های آن کشور در بخش های مختلف با افغانستان تشکر کرد.

محترم مولوی عبدالکبیر با اشاره به روابط قوی افغانستان و جاپان، گفت که مناسبات کابل و توکیو بسیار مهم و به نفع دو کشور می باشد‌ و همچنان جاپان را به عنوان بخش مهمی از سیاست خارجی امارت اسلامی یاد کرد.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود: امارت اسلامی آرزومند است که تعهدات سومین نشست دوحه هرچه زودتر تطبیق شود و یادآوری کرد که امارت اسلامی به حیث حکومت مسئول به تنهایی و بدون کمک کسی به همه تعهدات عمل کرده است.

محترم مولوی عبدالکبیر در اخیر سخنانش خاطرنشان کرد که عنقریب از سوی امارت اسلامی، کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر کار عملی خود را آغاز می کند و با ادارات و نهادهای همکار نشست خواهد داشت.#