دیدار معاون اداری ریاست الوزراء با معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین

دیدار معاون اداری ریاست الوزراء با معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین

محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با آقای لی کن معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین و هیأت همراه اش در حالیکه آقای جاو شینگ سفیر چین در کابل نیز حضور داشت، دیدار کرد.

ابتدا آقای لی کن معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین با اشاره به اهمیت جغرافیایی افغانستان در منطقه، از آغاز کار احداث سرک بخاطر استخراج معدن مس عینک ابراز خرسندی کرده، گفت که چین و افغانستان در بخش های مختلف، روابط تاریخی، نزدیک و قوی دارند.

آقای کن گفت که امنیت سرتاسری و حاکمیت امارت اسلامی منحیث یک حکومت واحد و مستقل در افغانستان زمینه این را فراهم کرد تا کار پروژه معدن مس عینک بعد از تاخیر طولانی مدت آغاز گردد و حفظ آثار باستانی در این ساحه برای ما اولویت مهم می باشد.

معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین گفت که چین در حال حاضر تجربه خوبی از استخراج معدن مشابه دیگری در داخل کشورش دارد که آثار باستانی و تاریخی مشابهی داشت. ابتدا، ما در حال انجام یک سروی کامل برای مصئونیت آثار باستانی در منطقه هستیم و همچنان روی طرحی کار می کنیم که در آینده برای مصئونیت آثار تاریخی در جریان استخراج معادن افغانستان مفید تمام شود.

آقای کن افزود که توقع داریم نظام اسلامی برخاسته از متن ملت افغانستان برای امنیت و رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم پایدار بماند.

محترم‌ مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به آقای لی کن معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین و هیأت همراه اش و جاو شینگ سفیر چین در کابل، گفت که افغانستان با چین روابط تاریخی و نزدیک دارد و چین در طول تاریخ برای افغانستان دوست خوب باقی مانده است.

معاون اداری ریاست الوزراء از حمایت چین از افغانستان به عنوان یک شریک مهم اقتصادی و سیاسی تشکر کرده، گفت که چین به منحیث عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به حمایت از موضع افغانستان در ستیج بین المللی ادامه دهد.

محترم‌ مولوی عبدالسلام حنفی افزود که رهبری امارت اسلامی به طور کامل از پالیسی چین واحد و پروژه های بزرگ طرح شده آن حمایت می کند و ابراز امیدواری کرد که کوریدور واخان در توسعه روابط اقتصادی میان افغانستان و چین نقش مهمی ایفا کند.

معاون اداری ریاست الوزراء با اشاره به امنیت سراسری افغانستان از آغاز کار پروژه معدن مس عینک تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که هرچه زودتر کار عملی استخراج آن آغاز گردد.

محترم‌ مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء در اخیر صحبت هایش با یادآوری از صفر شدن فساد اداری، مبارزه موفق علیه کشت، قاچاق و استفاده از مواد مخدر و آغاز کار پروژه‌های بزرگ انکشافی در افغانستان، گفت که همسایه ها به شمول چین و تمام کشورها اطمینان داشته باشند که امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که بر علیه آنان از خاک افغانستان استفاده صورت گیرد.#