معاون اقتصادی ریاست الوزراء: امارت اسلامی جهت ایجاد فرصت های کاری برای هموطنان خویش پروژه های اساسی را آغاز کرده

معاون اقتصادی ریاست الوزراء: امارت اسلامی جهت ایجاد فرصت های کاری برای هموطنان خویش پروژه های اساسی را آغاز کرده

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در کنفرانس ملی کار که امروز سوم اسد ۱۴۰۳ خورشیدی در قصر سلام خانه ارگ برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.
محترم ملا عبدالغنی برادر آخند حین سخنرانی خود گفت، امارت اسلامی افغانستان با در نظر داشت منافع ملی کشور و احترام متقابل به آن آماده تعامل مثبت با همه کشورهای جهان است، از آنها می خواهد که تحریم های ظالمانه بانکی را که باعث مشکلات اقتصادی فراوان و افزایش سطح بیکاری در کشور شده است برداشته و به تعامل مثبت با امارت اسلامی افغانستان رو آورند.
محترم ملا صاحب افزود که امارت اسلامی افغانستان به عنوان یک نظام مسؤل و حاکم ارائه خدمات به موقع و بهتر را به شهروندان از مسؤلیت های خود می داند.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء همچنان گفت، امارت اسلامی مشکلات و نګرانی های مردم را نادیده نگرفته، بلکه همه مسئولین در تلاش هستند تا ضمن تسهیلات به شهروندان زمینه کار را نیز برای آنها فراهم نمایند. محترم ملا صاحب با اشاره به پروژه های اساسی آغاز شده در کشور گفت، امارت اسلامی کانال قوش تپه، حوزه نفتی آمو، بند بخش آباد و سایر پروژه های اساسی و بازسازی را آغاز کرده که ده ها هزار شهروندان ما در آن مشغول به کار هستند.
محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در جریان سخنرانی خود گفت که در بخش معادن گام های مثبتی برداشته شده است، علاقه مندی شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش معادن افزایش یافته و همچنان پروژه های مهم مورد تایید کمیسیون تدارکات ملی قرار ګرفته که هزاران فرصت کاری جدید را نیز ایجاد نموده است.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء به حاضرین در کنفرانس ملی کار گفت، امارت اسلامی جهت تقویت رشد اقتصادی کشور و کاهش سطح بیکاری تلاش می نماید تا افغانستان را به نقطه اتصال آسیای جنوبی و مرکزی تبدیل، سطح تجارت را افزایش دهد، زمینه صادرات را به محصولات داخلی مهیا، برای انتقال انرژی کار نماید، شبکه راه آهن را گسترش و علاوه بر آن سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در افغانستان تشویق می نمایند. به گفته محترم ملا صاحب، تلاش در همه این موارد برای ایجاد فرصت های کاری مستقیم و غیر مستقیم است.
در دومین روز کنفرانس ملی کار، در حضور داشت ملا عبدالغنی برادر آخند، میان وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت احیا و انکشاف دهات و همچنان اداره انسجام شرکت های امارتی به منظور ایجاد فرصت های جدید کاری تعدادی از توافقنامه ها نیز به امضاء رسیدند