دیدار معاون سیاسی ریاست الورزاء با رئیس یوناما و هیات همراه اش

دیدار معاون سیاسی ریاست الورزاء با رئیس یوناما و هیات همراه اش

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با خانم روزا اوتنبایوا رئیس یوناما و هیات همراه اش دیدار نمود.

در این دیدار رئیس یوناما بخاطر انفجار اخیر در کابل مراتب تأثر و تسلیت خویش را ابراز کرد.

وی از موقف و تعهد امارت اسلامی در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیر نمود و افزود که یوناما تلاش می کند تا یک نشستی را به اشتراک بسیاری از کشورها و نهاد ها در خصوص کشت بدیل کوکنار و سایر مواد مخدر، تداوی معتادین و کمک به دهاقین برگزار کند که نمایندگان امارت اسلامی نیز در آن دعوت خواهند شد.

خانم اوتنبایوا افزود که به کار زیاد نیاز است تا تاثیر تولید و کار و بار چند دهه مواد مخدر از بین برده شود و برای مردم بدیل کشت و کار مناسب فراهم گردد. 

موصوف در رابطه به چگونگی سفر و دیدارش از ولایت های جنوبی افغانستان، به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات داده، افزود که گزارش سه ماهۀ یوناما در ارتباط به افغانستان را با اعضای شورای امنیت ملل متحد شریک می سازد.

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به رئیس یوناما و هیأت همراه اش، گفت که امارت اسلامی به منظور مبارزۀ مؤثر علیه مواد مخدر کمیسیون عالی را ایجاد کرده که پس از نشست با ادارات امارتی مربوطه، با سایر نهادهای بین المللی به شمول یوناما نشست مشترک خواهد داشت.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که امارت اسلامی در راستای مبارزه علیه مواد مخدر موقف روشن دارد و به کشت هیچ نوع گیاه مخدر و کار و بار آن اجازه نمی دهد.

محترم مولوی عبدالکبیر خاطرنشان کرد که در بخش مبارزه علیه مواد مخدر، کمک های نهادهای همکار و کشورها، مفید واقع شده می تواند. 

معاون سیاسی ریاست الوزراء در اخیر این دیدار یادآوری کرد که یوناما حقایق و پیشرفت های اخیر افغانستان را با شورای امنیت شریک سازد.#