دیدار رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء با استادان شماری پوهنتون ها

دیدار رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء با استادان شماری پوهنتون ها

محترم داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با استادان شماری از پوهنتون های کشور دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا استاد مصباح الدین شهرستانی، دوکتور صادق باقری و دوکتور عزیزالله بصیر طی صحبت های شان از تامین ثبات و امنیت سرتاسری در کشور ابراز خرسندی کرده، گفتند که تلاش های امارت اسلامی در این راستا قابل تحسین است و مردم از برقراری نظام شرعی در کشور رضایت دارند.

آنان افزودند که نظام امارت اسلامی اقتصاد محور است و امیدواریم که در زمینه جمع آوری عواید تلاش بیشتر صورت گیرد و از تجارب متخصصین و دانشمندان کشور در عرصه های پالیسی سازی استفاده شود.

استادان مذکور ضمن اینکه خواهان تقویت بیشتر ادارات امارتی شدند، گفتند که افغانستان خانه مشترک تمام افغان ها است و همه افغان ها مسئولیت دارند که در قبال پیشرفت و آبادی کشور تلاش کنند و ما استادان نیز آماده خدمت در این راستا می باشیم.

آنان با تاکید بر اینکه مصئونیت شغلی یک اصل است، خاطرنشان کردند که تغییر نظام ها نباید سبب فرار مغزها و افراد متخصص از کشور شود. 

استادان مذکور ضمن ارائه طرح ها و پیشنهادات شان بخاطر تقویت ثبات و حکومتداری، گفتند که باید از مراکز علمی و تحقیقاتی بخاطر تقویت نظام استفاده بهتر صورت گیرد. 

سپس محترم داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به آنان، گفت که شما تمام عمر تان را بخاطر تربیت و آموزش فرزندان کشور وقف کردید و از ارائه طرح ها و پیشنهادات تان ابراز امتنان می کنیم.

وی افزود که افغانستان در بیشتر از چهار دهه در جنگ و نابسامانی بسر می برد و در جریان بیست سال گذشته مسئولین ادارۀ پیشین تنها بخاطر خوشحال نمودن خارجی ها و زر اندوزی تلاش نمودند.

رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزراء با یادآروی از شجاعت و قربانی های مردم افغانستان در راستا ختم اشغال گفت: اکنون که نظام اسلامی در کشور حاکم شده است، باید همه ما بخاطر حفاظت وتقویت آن تلاش نماییم و کشور خویش را در تمام عرصه ها به پیشرفت و ترقی سوق دهیم.

محترم داکتر ملا عبدالواسع در اخیر سخنانش گفت که دروازه امارت اسلامی به روی تمام اقشار مردم افغانستان باز است، مشکلات همه شنیده می شود و در زمینه حل آن در چوکات امکانات دست داشته توجه صورت می گیرد.#