اشتراک و سخنرانی معاون سیاسی ریاست الوزراء در کنفرانس ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی

اشتراک و سخنرانی معاون سیاسی ریاست الوزراء در کنفرانس ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در کنفرانس ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان، اشتراک و سخنرانی نمود.

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء به اشتراک کنندگان این کنفرانس که در آن شماری از اعضای کابینه، مسئولین شرکت برشنا و سرمایه‌گذاران افغانی و خارجی شامل بودند، در سخنرانی خویش گفت که افغانستان با داشتن فرصت ها و منابع فراوان در بخش تولید برق، تلاش می‌کند که در عرصه انرژی به خودکفایی برسد و افغانستان به کشور صادراتی انرژی مبدل گردد.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که امارت اسلامی در زمینه انرژی و سایر بخش ها فرصت های خوب سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است، مالیات کاهش یافته، پروسه اداری کوتاه شده و حمایت لازم از آن صورت می‌گیرد.

محترم مولوی عبدالکبیر گفت که اکنون مدیریت آب ها اولویت دارد و امارت اسلامی می خواهد زمینه را برای تطبیق پروژه های منطقوی فراهم نماید. افغانستان به زودی مرکز اتصال تجارتی و ترانزیتی در منطقه خواهد شد و محصولات و تولیدات افغانی به بازارهای بین المللی خواهد رسید.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء بر حذف محدودیت ها بالای سیستم بانکی کشور، تاکید ورزید و خواستار آزاد سازی سرمایه های افغانستان گردید.

موصوف در صحبت هایش، گفت که امارت اسلامی خواهان ثبات و نظم در منطقه و جهان است به گروه های که تهدید برای امنیت ایجاد می کنند، اجازه نمی دهد.

در اخیر این کنفرانس در حضورداشت محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء و شمار دیگری از مسئولین، میان شرکت برشنا و سکتور خصوصی، تفاهم‌نامه های همکاری در زمینه تولید ۲۴۰ میگاوات برق آفتابی و حرارتی، به امضا رسید.#