دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با رئیس فدراسیون جهانی کورش

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با رئیس فدراسیون جهانی کورش

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با آقای حیدر فرمان رئیس توسعه ورزش شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کورش و هیأت همراه اش دیدار نمود.

در این دیدار که محترم احمدالله وثیق رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش و شمار دیگری از مسئولین نیز حضور داشتند، آقای حیدر فرمان از سفرش به افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت که حالت جامعه افغانی در حاکمیت امارت اسلامی از آنچه که رسانه ها و سیاستمداران غربی در باره آن ابراز نظر می کنند، بسیار تفاوت دارد.

وی گفت که در خصوص ورزش در افغانستان با تعداد زیادی از مسئولین دیدارهای مثبت داشته است و تلاش می‌کند تا زمینه همکاری و شریک سازی تجارب با ورزشکاران افغان را در بخش های مختلف فراهم نمایند.

وی افزود که ورزشکاران افغان دستآوردهای خوبی دارند و نیاز است تا بخاطر انکشاف و پیشرفت بیشتر ورزش افغانستان، ادارات مربوطه بین المللی دعوت شوند تا وضعیت را از نزدیک مشاهده نمایند.

آقای فرمان در اخیر صحبت هایش، ورزش را به عنوان فرصت خوب برای گسترش مناسبات امارت اسلامی با جهان یاد کرد و بر همکاری های دوجانبه تاکید ورزید.

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء، ضمن خوش آمدید به حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوروش و هیأت همراه اش، گفت که جوانان افغان توانایی های خوب دارند و در چند ماه گذشته ثابت کردند که در سطح بین‌المللی موفقیت را بدست آورده می توانند.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که ادارات بین‌المللی ورزش با ورزشکاران افغان و ادارات مربوطه، همکاری های شان را افزایش داده و به شریک ساختن تجارب با آنان اولویت بدهند.

محترم مولوی عبدالکبیر با اشاره به توانایی فوق العاده ورزشکاران افغان در میدان های بین المللی، گفت که امارت اسلامی از ورزشکاران خود حمایت همه جانبه می نماید و بخاطر افزایش فرصت های ورزشی، آماده هرگونه همکاری با ادارات مربوطه بین المللی می باشد.

محترم معاون سیاسی ریاست الوزراء در اخیر صحبت هایش، گفت که امارت اسلامی در زمینه تربیت نسل جوان و ایجاد مصروفیت های مناسب در بخش های مختلف با آنان، پلان های را ترتیب کرده است و در نتیجه جلوگیری از کشت و استعمال مواد مخدر، اکنون اکثریت جوانان افغان از این عملکردهای نادرست برگشتانده شده اند.#