معاون اقتصادی ریاست الوزراء: «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» فصل جدیدی دوستی، همکاری و مشارکت کابل و تاشکند است

معاون اقتصادی ریاست الوزراء: «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» فصل جدیدی دوستی، همکاری و مشارکت کابل و تاشکند است

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز هشتم سنبله ۱۴۰۳خورشیدی به دعوت رسمی کشور ازبکستان به شهر ترمذ سفر نموده و آنجا در مراسم افتتاح «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» اشتراک کرد. در این سفر محترم ملا صاحب را محترم نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت و شماری دیگر از مقامات امارتی همراهی می نمودند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء در مراسم افتتاحیه «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» گفت، امروز با افتتاح مرکز تجارتی بین دو کشور گام بسیار مهمی در زمینه روابط تجارتی و همکاری های منطقوی مشترک برداشته می شود. این مرکز فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مناسبات تجارتی و کاری را در هر دو کشور افزایش می‌دهد، مارکیت جدیدی برای محصولات و تولیدات ایجاد می‌شود و رشد اقتصادی کلی سرعت خواهد یافت.

محترم ملا صاحب افزود، این فقط یک مرکز تجارتی نیست بلکه فصل جدیدی از دوستی، همکاری و مشارکت دو کشور است که زمینه رفاه و توسعه دراز مدت را برای ساکنان هر دو کشور مساعد می سازد.

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند با اشاره به ارزش این مرکز گفت، با افتتاح این مرکز، امکانات تولید، پروسس محصولات و تسهیلات در بخش صادرات افزایش یافته و دسترسی به بازارهای منطقه ای و بین المللی آسان خواهد شد. این نه تنها بر روابط اقتصادی دو کشور تأثیر مثبت خواهد داشت، بلکه مرکز مهم اقتصادی در سطح منطقه و دروازه تجاری کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی خواهد بود. همچنان این مرکز تجارتی باعث تقویت همکاری های مشترک دو کشور در زمینه تکنالوژی و نوآوری خواهد شد.

به گفته محترم ملا صاحب، این مرکز امکانات و فرصت های لازم را برای تجار افغان و ازبک در عرصه تجارت فراهم می کند تا بازارهای مناسبی را برای فروش محصولات و تولیدات خود بیابند و در انکشاف اقتصادی منطقه نقش فعال را ایفا خواهد نمود.

در اخیر معاون اقتصادی ریاست الوزراء از جامعه جهانی خواست که امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط متقابل مناسب اقتصادی و تجارتی با همه کشورها بر اساس پالیسی اقتصاد محور بوده و در این رابطه متعهد به ارائه هر نوع همکاری و تسهیلات است.