سفر ۱۴ روزه عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی به ولایات شمالی، پایان یافت

سفر ۱۴ روزه عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی به ولایات شمالی، پایان یافت

به تاریخ ۲۴ صفر المظفر سال ۱۴۴۶ هـ ق مطابق ۷ سنبله سال ۱۴۰۳ هـ ش، عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی سفر خویش را به ولایات شمالی آغاز کرد. 

در سفر متذکره از ۱۱ ولایت غرب، شمال، شمال شرق و شمال غرب (هرات، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، کندز، تخار و بدخشان) به گونه جداگانه دیدن نمود و در ولایات متذکره با هزاران تن علماء کرام، مجاهدین، بزرگان متدین و تمام مسئولین ادارات ولایتی نشست ها را انجام داد.

این سفر که به همراهی والیان، قوماندانان امنیه، رؤسای استخبارات و قوماندانان قول اردوهای ولایات متذکره و سایر مسئولین بلند رتبه از طریق زمین با موترها انجام شد، عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی علماء، مسئولین، مجاهدین و مردم عام را به وحدت، اتفاق و برادری و عملی نمودن قوانین شرعی فراخواند و از آنان خواست که همه متحد باشند و در کنار نظام اسلامی همانگونه که در بیست سال گذشته در زمان اشغال ایستاده بودند، ثابت و محکم باقی بمانند.

عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی در سخنان خویش خطاب به علماء و مسئولین، گفت که علماء بخاطر اصلاح مردم به سخنرانی های اصلاحی و بیانات حقیقت محور توجه کامل داشته باشند و‌ مسئولین به تطبیق عدالت و احکام شرعی توجه کامل نمایند. همچنان موصوف از عفو یادکرده، خطاب به کارمندان اداره گذشته، گفت که دوباره به افغانستان برگردند و زندگی با عزت خویش را سپری نمایند، زیرا عزت خانه خود، در هیچ جای پیدا نمی شود.

به تمام مسئولین و مجاهدین هدایت داده شد که از خانواده های شهدا، معلولین، مجاهدین و عموم افغان ها قدردانی نمایند و برای فرزندان آنان زمینه تعلیم و تربیه را مهیا کنند، برای مردم تسهیلات فراهم نمایند تا در ادارات حکومتی به تکلیف روبرو نشوند، از کسانی که به شما برای گذراندن شب در خانه های شان جای داده بودند، بخاطر حفاظت از شما، خطرات را برای خود شان و خانواده های شان متقبل شده بودند و خانواده های زیادی به همین خاطر بمباران و در حملات شبانه شهید شدند، احوال گیری نمایید.

در جریان سفر ضمن دیدار از قول اردوهای۲۰۷ الفاروق، ۲۰۹ الفتح و ۲۱۷ عمری، مدارس مختلف دینی و جهادی، مساجد و اماکن متبرکه، برای هزاران تن از مجاهدین، استادان و شاگردان مدارس سخنرانی صورت گرفت. در جریان این سفر عالیقدر امیر المومنین حفظه الله تعالی از آرامگاه های شهدا دیدن بعمل آورد و به روح آنان اتحاف دعا نمود.

سفر متذکره در هشتم ربیع الاول که مصادف به ۲۱ ماه سنبله سال ۱۴۰۳ هـ ش است، به پایان رسید.#